آمار بهتر از علم است و از ثروت هم بهترتر!!


انشاء هفته «فايده آمار را بنويسيد»

"هفته نامه آیینه یزد"زبان دراز:البته واضح و مبرهن است آمار فايده‌هاي بسيار دارد. از شاخ آن در برابر دشمنان مي‌توان وسيله دفاعي ساخت. از شير آن براي بهره‌مندي دوستان استفاده نمود، از پوست آن پوستين درست مي‌كنيم و از هر طرف كه خواستيم مي‌پوشيم! عده‌اي مي‌گويند گاهي وقت‌ها بهتر است آمار را هر چه بيشتر و بزرگتر اعلام كنيم و چرا كه براي بعضي از خوانندگان و شنوندگان باور كردنش راحت‌تر است و گاهي وقتها بايد مقدار آن را كمتر كنيم كه بهتر در ذهن جا بگيرد از انجا كه در زبان فارسي آمار يعني«آ+ مار» و «آ» براي بزرگ نشان دادن است. (آمار) يعني (مار بزرگ) مثلاً (بوآ) بنابراين خطرناك است و بهتر است دور از دسترس و اطلاع مردم باشد تا آنها را «جيز» نكند و همينكه بزرگترها اطلاع دارند، كافي است.


چهار سال يكبار بيرون مي‌آوريم و نشان رفقا مي‌دهيم يكي از بچه‌ها مي‌گفت: زمان پيدايش آمارها قبل از انقلاب است زيرا همه مي‌گويند از32 سال پيش تا به حال اينقدر بزرگ شده است مثلاً 32 سال پيش هيچكس موبايل نداشته است، حالا ميليونها نفر دارند يا اگر آمار استفاده كنندگان از مترو را با آمار عهد شاه‌عباس مقايسه مي‌كنند خيلي پيشرفت داشته ! آمار مي‌گويد موفقيت 4 ساله خيلي بيشتر از 28 سال است راستي آمار در كار بنايي براي ماله مالي كردن كاربرد دارد و هر روز مي‌توان مقدار آن را كم و زياد كرد.


خدا را شكر مي‌كنم كه آمار استخوان ندارد (مثل ماهي) كه در گلو گير كند و گرنه آمار خفه شدن افراد بالا بود. از اين رو از لحاظ بهداشتي و سلامتي هم ايمن است و جايي «گير» نمي‌كند البته مي‌شود بدان «گير» داد.


آقا معلم در پايان نتيجه مي‌گيريم بزرگ كه شديم مي‌خواهيم آمار شويم و آمار بهتر از علم است و از ثروت هم بهترتر.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا